A digitális társadalom kihívásai | Akotópályázat

magyar.elso.xyz/y-generacio/

Diákverseny – A digitális társadalom kihívásai

magyar.elso.xyz/y-generacio/
magyar.elso.xyz/y-generacio/

Csak egy jelet adok a gépnek? A digitális társadalom kihívásai – Az ELTE Társadalomtudományi Kar diákversenye

Pályázat középiskolásoknak és alapszakosoknak (vagy osztatlan képzésben résztvevő, legfeljebb harmadéves hallgatók)

Az ELTE TáTK pályázatot hirdet két kategóriában, a digitális társadalomhoz kapcsolódóan:

  • középiskolás diákoknak
  • alapszakos hallgatóknak (vagy osztatlan képzésben résztvevő, legfeljebb harmadéves hallgatók)

A pályázatban indulhatnak (kategóriától függetlenül) egyének és 2 fős csapatok is.

A téma: Csak egy jelet adok a gépnek? A digitális társadalom kihívásai 

  • Behálózva: társadalmunk ma már nagymértékben a digitalizáció köré szerveződik − az internet és az elektronika behálózza a mindennapjainkat. Az újfajta lehetőségek erőteljesen befolyásolják az emberek viselkedését, gondolkodásmódját és lehetőségeit, melyeket nem hagyhatunk figyelmen kívül a társadalom elemzésekor. A Facebook, Twitter és Instagram posztjaink ugyanis mind-mind egy hatalmas kutatható adathalmaz részeivé válnak. Ezen adatokhoz való hozzáférés pedig nagyban segíti a társadalomtudósokat abban, hogy jobban megértsék az emberek és a közösségek működését, gondolkodásmódját.
  • Nem „csak egy jelet adok [adunk] a gépnek”: rengeteget! Minden pillanatban gyűlik a rólunk szóló információ; az okostelefonunk tudatja a szolgáltatóval, hogy éppen hol járunk, kivel kommunikálunk, miket vásárolunk, a közösségi média felületein azt is eláruljuk, hogy kikkel milyen a kapcsolatunk, mik érdekelnek minket, milyen kedvünk van éppen, és közvetett módon egy sor olyan dolgot, ami kirajzolja az életünket és a személyiségünket.
  • Befolyásolhatóság és/vagy új elemzési eszközök: Tudjuk, hogy ha a megfelelő időben, felületen és üzenettel találnak meg bennünket, akkor nagymértékben befolyásolhatóak vagyunk. Megvásároljuk a kínált terméket, szolgáltatást, megszavazzuk a jelöltet, meggyőzzük az ismerőseinket valamiről. Bár az üzleti alkalmazásokhoz képest még lépéshátrányban van, a társadalomtudomány is egyre inkább felhasználja a digitális világ generálta óriási adatmennyiséget.
  • Nők és férfiak a digitális társadalomban: Javul-e a nemek közötti egyenlőség azáltal, ha több lány tanul majd tovább informatikai területeken? Ha lesz több női programozó és játékfejlesztő, kevésbé lesznek szexisták a számítógépes játékok és több női fogyasztónak lehet őket eladni? Lesz több olyan alkalmazás, amely a nők vagy más, marginalizált társadalmi csoport speciális szükségleteinek kielégítéséhez adnak segítséget?
  • Csapda vagy lehetőség? Függünk vagy erősödünk? Elveszünk az információáradatban vagy előnyt szerzünk belőle? Lehetséges-e, hogy nemcsak a manipulációt, hanem az egyenjogúságot is elősegíti a digitalizáció? „Ők fogják ceruzámat [ceruzánkat]”, vagy mi írjuk ezt a történetet?  Ti mit gondoltok?

Ajánlott megvalósítási formák

Esszé vagy videoklip / fotó / kollázs / fotóregény / képregény / társasjáték / dalszöveg / Facebook profil / térkép, illetve bármi, amit el tudtok képzelni kreatív produktumként.

Információk a beadásról

Kik pályázhatnak?

  • középiskolások illetve bármely felsőoktatási intézmény alapszakos (vagy osztatlan képzésben résztvevő, legfeljebb harmadéves hallgatók) hallgatói
  • egyének vagy 2 fős csapatok

Ajánlott megvalósítási formák (bármelyik választható, de egyik sem kötelező)

  • esszé
  • videoklip
  • fotó
  • kollázs
  • fotóregény
  • képregény
  • társasjáték
  • dalszöveg
  • Facebook profil
  • térkép

illetve bármi, amit el tudtok képzelni kreatív produktumként!

Beadási határidő: 2017. december 10.

A produktumokat (vagy a produktumok bemutatását) kérjük a katalin.gacs@tatk.elte.hu email címre küldeni

  • a kategória (középiskolás / alapszakos) megjelölésével
  • a csoporttagok nevének, email címének és intézményének (középiskola, évfolyam / felsőoktatási intézmény, kar, szak) megjelölésével

Bírálati szempontok: gondolati tartalom (50%), kreativitás (30%), kivitelezés technikai színvonala (20%)

Nyeremények: 

Mindkét kategória (középiskolás és alapszakos) első három (1-3.) helyezettjének:

  • 1 db tablet
  • éves belépő az ELTE gondozásában levő Füvészkertbe (2 fős csoport esetén mindkét csoporttagnak)
  • alternatív szociokulturális séta Budapesten (2 fős csoport esetén mindkét csoporttagnak)

A nyertes pályaművek bemutatása

A pályaművek bemutatása: a nyertesek közönség előtt prezentálják pályázatukat az ELTE TáTK Nyílt Napján 2017. december 19-én.

tatk.elte.hu