Amerikából jöttem…

Hogy hogyan jutottam el Amerikába? Ahhoz, hogy ezt megértsétek, kicsit meg kell ismernetek engem. Az egész azzal kezdődött, hogy a szüleim megismerkedtek, és összeházasodtak. Majd, az esküvő után kimentek Kanadába apukám keresztszüleihez. Két évig kint dolgoztak, de úgy döntöttek, hogy inkább itthon akarnak élni. És milyen jól döntöttek!

Ezen a nyáron elhatároztamerika-2ák, hogy 25 év után újra visszamennek, és megmutatják nekem, hogy hol is laktak. Csakhogy ez nem volt ilyen egyszerű, ugyanis nem csak Montrealba mentünk el…

Egy szerdai napon indultunk. Mindenki nagyon izgatott volt, de szerencsére semmit se hagytunk otthon. Amsterdamban szálltunk át. Sok óra várakozás után végre elindultunk a nagy kontinens felé. Az repülőút után fáradtan léptünk ki az ajtón, ahol már apukám keresztapukája várt ránk. Mivel az éjszaka kimaradt, amint odaértünk hozzájuk, rögtön elmentünk aludni, természetesen a koccintás után.  Másnap megnéztük Montrealt. Sokat sétáltunk a főutcán, fotózgattuk a felhőkarcolókat, és még egy indián boltba is betértünk. Pár nappal később, miután a várost körbejártuk, a rokonokkal elindultunk egy autós körútra. Először szétnéztünk Torontóban, majd estefelé megérkeztünk a Niagara vízeséshez. Megnéztük a színes látványosságot,
aztán végigsétáltunk a főutcán, ahol temérdek játékgép és szórakozóhely volt. Másnap megint megcsodáltuk a gyönyörű vízesést, csakhogy most már láttuk is. A napot ott töltöttük, aztán elindultunk New York felé. Útközben megálltunk Buffalonál, ami egy nagyon hangulatos városka. New Yorkot egy nap alatt végigjártuk. Felmentünk a One World felhőkarcolóba, elmentünk egy hajókirándulásra a Szabadság-szoborhoz, megnéztük a Central Parkot, a Madison Square Gardent, az Empire State Buildinget, és még sok más látványosságot.

usa-4Montrealból pár óra alatt átrepültünk Los Angelesbe, itt autót béreltünk. Megnéztük a Universal Studiót, ahol végigjártuk a kedvenc filmjeink helyszíneit. Nekem a Roxfort tetszett a legjobban, mert ott nagyon sok érdekes dologgal találkoztunk. Ezután Las Vegasba mentünk, ahol egy kaszinóban aludtunk. Onnan másnap elutaztunk a Grand Canyonhoz. Számos helyről megcsodáltuk ezt a világszenzációt. Azt hiszem, sosem fogom elfelejteni ezt a varázslatos kilátást. Következő nap elmentünk a Halál Völgyéhez. Itt mérték a Földön az eddigi legmelegebb hőmérsékletet, ami 57 fok volt. Szerencsére, amikor mi voltunk, akkor csak 52 fok volt, de mi már ezt is nehezen viseltük el. Az utolsó város San Francisco volt. Itt is körbejártunk mindent, megnéztük a Golden Gate hidat, és a többi nevezetességet. Ez volt a leghangulatosabb hely, sok dombra mentünk fel és le.

Miután leadtuk az autót vegyes érzelmekkel indultunk a reptérre. Szívesen maradtunk volna még, de már mindenki várt minket haza. A 11 órás repülőút lassan telt el, de végül sikeresen átszálltunk Párizsban, és hazaértünk. Nagyon hálás vagyok a szüleimnek, hogy körbeutazhatom velük a világot, és hogy ennyi gyönyörű helyre elvisznek.