Dachstein West-i sítábor

Dachtein-i sítábor 1. nap

Kora reggel indultunk az iskola elől, 8 órakor Berci bácsi buszával. A buszon néhányan teljes hangerővel zenét hallgattak, néha jó, de általában rossz zene szólt. Győr környékén megálltunk egyszer fél órára, de a többség nem használta ki. A határ után ismét megpihentünk, majd 4-kor megérkeztünk a szállásra. Két óránk volt a kipakolásra, utána vacsoráztunk és egy kis eligazítás kaptunk Forrás Péter tanár úrtól. Ezután Hermesz Zoltán tanár úr tartott egy kis néptánc oktatást, majd még egy órát fent lehettünk, végül takarodó.

Dachteini sítábor 2. nap

Reggel 7:20-kor volt az ébresztő. 9:05-kor már a buszmegállóban álltunk felszerelkezve. A sípályára kiérve láttuk, hogy egy ideig nem fogunk feljutni a tetejére, mert hatalmas sor állt. Mikor felértünk megtudtuk, kit hányas csoportba osztottak be a sítudása szerint. Valamelyik csoport délelőtt, valamelyik délután volt oktatáson. 12:00-tól egy órán keresztül ehettünk, ihattunk a hüttében. Választék volt bőven, és az étel is nagyon finom volt.

Citromos tea
Gőzgombóc
Garnélájk sültkrumplival

A mi csoportunknak délután szabadsízés volt. Ekkor bejártunk több ismeretlen pályát is. Amelyek sok helyen jegesek voltak, ezért óvatosnak kellett lennünk.

Dachsteini sítábor 3. nap

Reggel kellemetlen élmény fogadott minket: esett az eső, és a tanároktól megtudtuk, hogy ez egész éjjel így volt. Egy rövid reggeli után felöltöztünk, összecsomagoltunk. A buszmegállóba pontosan érkeztünk, mert ugye, ki szeret negyed órát ázni a zuhogó esőben? A síelés nagyon jó volt, akárcsak tegnap, és a kezdőknek is már elég jól ment. Az ebédet a csoport nagy része a középső Hüttében ette, de páran voltak azért a „rendhagyó” felsőben is. Délután az újrakezdőknek szabad sízés, a haladóknak oktatás volt. A nap folyamán az eső miatt a hó ragadós lett, és sok embernek sízés közben, vagy után beleragadt a hóba a botja. Szerencsére baleset nem történt. Este, a szálláson az esti program közös éneklés volt, és Mariann néni (a kezdők oktatója) egy sí-dalt is megtanított nekünk. Mindent egybevéve a sok eső nem nagyon befolyásolta se a hangulatot, se a sízést, és így egy egész jó napot zártunk.

Dachsteini sítábor 4. nap

Másnap nagy köd volt mindenhol. A felvonóval átmentünk a ködrétegen és nagyon szép panoráma tárult a szemünk elé, néhol olyan látvány volt mintha valamelyik Gyűrük ura részből láttunk volna helyszíneket. Vacsora után Bang-gel játszottunk, amihez volt két kiegészítő.

Dachsteini sítábor 5. nap

A szokásos ébresztő, és a reggeli után egy külön síbusszal mentünk ki a pályára. Aznap az időjárás tökéletes volt: kicsit sütött a nap, és nem volt nagyon hideg sem. A pályák tökéletes állapotban voltak, és ez is segítette a síelésünket. Délben a hüttében ebédeltünk, majd Annaberg felé indultunk, a látvány nagyon szép volt. Visszafele igyekeznünk kellett, hogy elérjük az utolsó felfelé tartó, ülőszékes felvonót, és a síbuszt.