Német tábor

A nyáron sok táborozási lehetőséget kínélt az István az érdeklődő diákok számára, többek között egy hat napos némettábort is Vimláti Judit tanárnő szervezésével. Aki eljött ebbe a táborba sok élménnyel és tudással gazdagodott.

A szállás Németországban volt Oberreute térségében volt egy kedves kis hotelben a hegyek között. Busszal utaztunk oda, majdnem 12 órán keresztül, mert többször megálltunk benzinkutaknál, ráadásul egyszer még a busz egyik kereke is kilyukadt és ki kellett cserélni. Az első három nap (hétfő, kedd, szerda) délelőtt voltak a nyelvórák Bregenzben. 3 csoportba osztottak minket:kezdők, középhaladóak és haladóak. Az ottani tanárok nagyon kedvesek voltak és megértőek azokkal, akik nem mindig értettek meg mindent a németből Szerencsére ezek az órák nem olyan unalmasan teltek, mint általában az iskolában, mert egyik nap elmentünk például a vízi színpadhoz és a Német Tartományi Parlamentbe is. Délutánonként kirándulni mentünk. Voltunk várost nézni Bregenzben és Lindauban, itt 4 fős csapatokban voltunk és egy feladatlapot kellett kitölteni az adott városról, és aki a végén a legtöbb pontot gyűjtötte, az csokit kapott ajándékba. Ezen kívül voltunk még az Inatura természettudományi múzeumban, dornbirni a szurdokban és a hopfeni sajtkészítő műhelyben. Csütörtökön és pénteken egész napos kirándulásokon voltunk Svájcban, Friedrichshafenben és Mainau virágszigeten.

Esténként naplót lehetett írni arról, hogy mi történt aznap, persze németül. Ha valaki megírta ezt, akkor németből egy ötös járt neki a következő tanévben. Sokan kihasználták ezt a könnyű jegyszerzési lehetőséget. A hatodik napon pedig csak azt vettük észre, hogy már haza is kell utazni és hogy milyen gyorsan eltelt ez a pár nap. A visszafelé út szerencsére nem volt olyan hosszú, és mindenki sok-sok élménnyel gazdagodva tért vissza Magyarországra.